Helgen är över

Och värmen oxå om man ska tro på de som talar om vädret,,
Jag har bakat,fikat,solat,badat, varit på Andreas jobb och ätit, gått promenad och bränt upp mig i helgen..
Ja det är ungefär vad jag har gjort denna helg.. Och gosat med min lilla plutt Eddie och Nemo!!

Det går bättre och bättre att ge Eddie ersättning nu. Han har druckigt en flaska för 3:e kvällen i rad.
Så skönt att han tar flaskan nu, så att Andreas kan börja ha han lite mera själv nu. Jag ska ju snart börja jobba. Närmare bestämt den 12 Juli på Eddies 6 månaders dag.

Men bara 2 dagar i veckan under sommaren. (4 veckor)
Sen ska jag jobba 1 dag i veckan hela hösten så det ska bli kul att träffa lite människor och tjöta av mig på jobbet igen. ( och så drygar man ju ut pengar kassan lite) Sen börjar jag att jobba fullt igen den 1:a Februari. Då har ju Eddie hunnit bli 1 år. Då ska Andreas börja plocka ut lite pappadagar.
Tillbaka till Eddies mat.

Nu får Eddie gröt när vi äter frukost och pure när vi äter mat och en flaska ersättning på kvällen. (och därimellan ammar jag)  Men tänkte försöka sluta med det när han blir 6/7 månader. (kanske bara amma natte tid).

Har ni några bra tips på hur man slutar amma? Men jag tycker att det har gått rätt bra att tappa ner på det.
Men som sakt det blir mycket enklare när jag slutar att amma så att Andreas kan ha Eddie mycket mer så jag kan få lite mer "egen tid" för det har jag inte som det ser ut nu. 1 timme på onsdagar när jag tränar är jag ifrån honom, annars är Eddie med mig hela tiden!! Inte konstigt att han är " mammig".. Aja snart får jag lite "egen tid" på jobbet.. haha..



Nu blev det mycket skrivet om bebis mat..

ha det bra..



Min lilla älskling i kläder jag sytt till han.. håller jusst nu på att sy 4 par shorts upptäckte att han bara hade ett par nu när det blev varmt.

Kommentarer
Postat av: mormor

när du får egen tid, kan du använda lite på mig då kan vi ju cykla. Eddie är så fin i sina nya kläder ...kram mormor

2010-06-07 @ 21:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0