Bilder från igår!

Sandslottsbygge!

Glass vid stranden..

Me!

Cafe Milano en sväng på dagen.

Mina älsklingar!

Trappan ner till havet.

Havet igen.

Cafe Milano på kvällen.

Idag blir det en pool dag! De öppnar kl 11.00 så nu ska vi göra iordning oss och packa för dagen!

P&k

Måndag den 24:e augusti! Spanien forts..

Igår morse så gick vi in till centrum köpte oss biljetter till en båtutflykt till Tabarca. En ö. En gammal piratö från 1800-talet. Båtfärden tog ca 1,5 timme. Väl på ön så åt vi mat, solade, badade, snorklade och promenerade. Kl 17.00 gick båten tillbaka. På kvällen åt vi en sallad i lägenheten innan vi somnade. Idag blir det strandhäng. Andreas och barnen är och köper frukost bröd. Imorgon ska vi hänga vid poolen hela dagen och sen på kvällen gå ut och äta något gott! Vi har varit ett par i 15 år imorgon!

En mysig liten by.

Fönster under båten så man kunde se på fiskar.

Ön!

Mys

Mina fina!

En toppen dag!
Alla fick mycket färg på sig!
Så man kommer nog att vara lite brun när vi kommer hem.

22:a augusti

Nu så har jag jobbat 2 veckor och det har gått bra! Igår så gick jag på semester igen i en vecka! Så då åkte vi till Spanien och är här nu!!

Förra helgen så åkte jag och Sara till Sävsjö. Vi sov över hos hennes mamma och gick på Sävsjöfestivalen! Vi hade jätte kul. Drack en massa öl och lyssnade på musik. Somnade runt kl 02.30 och vaknade kl 10.00 åkte hem runt kl 11.00!

Morsorna!

Ola Salo!

I måndags så var vi på kalas hos Tobbe. Och barnen passade på att bada i hans pool!

I tisdags så åkte jag till Holmgrens i Vetlanda och beställde en ny bil till mig!
Nu när Andreas har fått körkort så behövs det en till bil i familjen!
Jag är jätte glad. Det blev en Peugeot färg rosé. Den är ganska liten, men jag ville ha en bil som är billig att äga och köra!

Så tjusig!

Som sagt igår så åkte vi till Spanien och mamma och pappas lägenhet som de har här!
Kl 09.00 kom pappa och hämtade oss och körde oss till flygplatsen.
10.45 lyfte planet och landade 14.20!
Sen så tog vi en taxi till lägenheten och var framme ca 15.30!
Vi gjorde iordning hör sen gick vi och åt. Och så blev det ett kvällsdopp kl 19.00.
Sen så hade vi lite fredagsmys innan sängen 21.30.
Idag så vaknade Cajss 07.30 vi gick upp och köpte bröd och fixade frukost tills killarna vakande.
Sen så låg vi vid havet 3-4 timmar innan vi åt mat i lägenheten. Andreas gjorde fisk och potatis. Supergott. Ni har vi badat igen och gjort oss iordning för en kväll på stan!

Hörs snart igen!

9:e augusti sista semesterdagen.

Mycket har hänt sedan sist. I måndags körde vi Andreas till Vetlanda sen på kvällen åkte vi till Tenhult och firade Linus dom fyllt år! Barnen somnade gott i bilen på väg hem. I tisdags så åkte vi till Lammhult så barnen fick leka och bada med några nya kompisar som vi lärt känna där.  I onsdags bra det dax att åka till Vetlanda igen. Andreas körde upp kl 10.00 och fick äntligen sitt efterlängtade körkort! Grattis mannen min. 2,5 vecka har han bott i Vetlanda och pluggat och kämpat hårt. Och det gick ju bra. Så skönt. I torsdags så packade han bilen och tog med sig barnen hem till hans föräldrar!! Inte dåligt. Så jag har varit ensam hemma sedan dess. Jag har städat hela huset och plockat och grejat i barnens rum.

Eddie har fått en kök.

Och så har jag sytt ett draperi till hans säng.

Och så möblerade jag om lite i Cajsas rum.

Kalas hos Linus. Present öppning.

Bad hos de nya kompisarna.

Nisse har nu bott hos oss i en vecka och han är riktigt busig och mysig.

I torsdag kväll så hoppade jag in och jobbade hos mamma 17-20.00
Jobbade även i fredags kväll 17-21
Och lördag morgon en timme då det var B&B gäst. Så jag och Malin passade på att äta en goenfrulle.

. Jag har även hunnit med att promenera.
2 st i torsdag. Morgon och kväll.
En fredag morgon med Elin och igår kl tre blev det en sväng med Elin. Och så ska vi ta en promenad ikväll. Vi kanske hinner med en imorgon innan jobbet.

En av rundorna.
Ja imon är det dax för jobb igen. Men skönt att börja med en kortdag 11-17 och sen så är jag ledig på tisdag.
Onsdag 7-18
Torsdag 8-17
Ledig fre,lör och söndag. Så en bra start vecka.

Igår så kom Jenna och hämtade mig vi åkte till Vrigstad marknad där jag fyndade blommor, vaxduk och lite loppisgrejer.
Sen så åkte vi hem till mig och fikade. Jag fick sällskap av henne medans jag slipade gästrummet. Nu ska bara taket målad innan jag kan börja med det roliga att tapetsera.  På kvällen kom Jenna och hämtade mig och sedan så skjutsade hennes gubbe oss till Växjö där vi åt god mat och gick omkring på stan innan vi tog bussen hem till Lammhult kl 23.45. Daniel var snäll och skjutsade sen hem mig därifrån. Var hemma strax efter kl ett. Skönt att vara pigg idag. Det blev bara 5 öl igår.

Så tjusig man är när man har slipat.

Fina Jenna.

Vi hade kul på bussen hem igår.

Ha ha ha.
Ne nu ska jag laga lite mat och sen se om jag kan komma igång med att måla taket i gästrummet.
Imon kväll efter jobbet så kommer gubben min och mina Goa barn äntligen hem!!

1:a augusti.

Nu har snart 2 veckor av semestern gått. I måndags så åkte jag och Niklas till sturkö till mamma och pappas sommarhus. Vi åt kvällsmat och tig en promenad till skogen och havet med barnen.

I tisdags så åkte vi in till Karlskrona och shoppade lite och gick på Marinmuseet.

Vi tog även en glass på glassiären.

När vi var tillbaka i huset så kom Tobbe och Linnea. Vi tog det lugnt och myste på kvällen.

I onsdags då åkte vi till barnens gård. Det blev en lyckad dag tillsammans. Barnen fick mata djuren, ponnyridning och bada.

Vi åkte även hölass.

I torsdags så packade vi bilen och åkte hemåt igen.
Igår så var vi hemma och jag rev alla tapeter i gästrummet som kommer att bli mitt nästa projekt att göra iordning.
Vi åkte även och hämtade hem vår lille kisse Nisse.

Det är som att ha fått en bebis igen. Vaknade inatt av att något bet mig på örat. Kl 06.00 sprang han omkring och jamade som en tok. Så då gick jag och barnen upp. Va ett tag sedan vi gick upp så tidigt men nu ligger frukosten i magen.
Vi av slutade dagen/ kvällen igår med kvällsmat på Suzis cafe!

Rivit lite tapeter. Jag har köpt tapeter men efterbild kommer när allt är klart. Först ska alla lister och tak, fönster målas.

Lila tapeten som det var innan.

Våra bänkskivor kom äntligen i torsdags då nu har vi fått de på plats dom vi kan lägga på själva. Vi behöver hjälp med att såga till den som ska gå ut i serveringshallen.

Va tycks?
2 fina burkar som ska upp på en hylla sen som jag fått av Mattias och Ullrika!

Idag ska vi nog in till Växjö en sväng . Och sen så hoppas jag på att hinna börja måls lite.