Ultraljud.

Ja idag har vi varit på Nupp /Kubb ultaljud.
Fick reda på att vi va i lågrisk Zonen och att våran bebis såg frisk och kry ut.
Så det va ju jätte skönt.
Bf blev framflyttad 2 dagar så nu är datum bestämt till den 18 Oktober när bebis tittar ut.

Nu ska jag försöka få tag i barnmorskan och få ett moderskaps intyg så jag kan skicka in papper och söka havandeskapspenning.
Kan ju inte söka det förens man har fått det slutgiltiga datumet.
Så går försäkringskassan med på att jag får hel havandeskap, så får man gå hem 60 dagar innan bf från jobbet.
Och så ska jag ha 4 veckor semester innan dess.
Så blir allt som jag vill så får jag gå hem redan vecka 29 i mitten på Juli. Det skulle kännas väldigt skönt och bra.

Med Eddie så gick jag hem 30 dagar innan. Men då hade man ju inte en till liten att tänka på och kunde ta det lugnt och så.

I morse när jag vaknade så hade  mina händer somnat. Det första som jag tänkte på va Karpaltunnelsyndrom, som jag fick i slutet på graviditeten med Eddie, hoppas inte jag får det nu igen och så tidigt.

Det känns att det inte va så länge sedan man födde barn, har rätt mycket ligament som gör ont lite varstans..

Annars så mår jag bra!!

puss och hej!

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Då får ni två månader efter oss ungefär ;) du får slänga upp bild om ni köpte nån :)

2011-04-07 @ 16:07:55
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ida Tolshagen

Svar. Ja vi köpte en bild. Kanske kommer upp här.

Ja det blir ju ganska exakt 2 månader efter er. Ska bli kul att de är kusiner och kan leka med varann.. Kram

2011-04-07 @ 22:38:25
URL: http://oxov.blogg.se/
Postat av: Ullrika

Jaa, de blir nog kul för dom :) kram

2011-04-08 @ 11:29:24
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0