Pyssel

I fredags när vi var hos mamma så såg vi på mjölk kartongen hur man gör en egen stjärna, vi provade och de blev jätte fina. När jag kom hem så gjorde jag en stor med fint papper.



Min fina stjärna.

Igår så gjorde jag mina ljus fina. vill ni veta hur man gör så får ni fråga!



Så här blev de.



Eddie hittar godis skålen på bänken i fredags kväll.



Så här glad blir man då.

Igår så åkte vi till loppiset på kulturhuset det va sista för iår.

Köpte 15 plagg till cajsa för 120kr billigt billigt.



Det var även med 2 st simmtrosor, vi ska ju gå på babysimm sen som jag gjorde med Eddie.
Det är kläder från Lindex, pop, lundmyr och esprit så det va ju fina märkes kläder, ibland gör man fynd.

Eddie fick ett par nya vinter kängor för 20kr och en t-shirt för en 5kr.

Idag ska vi åka och hämta en bäddsoffa som vi ska ha i källar rummet istället för dubbelsängen. vi ska göra om lite här hemma . Andreas ska inreda källarrummet som sitt kryp in med alla spel, datorer, sammlarsaker tv och sterio.

Så "dator rummet" vi har innanför tvrummet ska bli Eddies och Cajsas lekrum. Ska bli riktigt roligt att göra iordning rummet sen. Funderar på att ha lite djungeltema. Kom med förslag!!

puss hej.

Kommentarer
Postat av: Ullrika

fin stjärnan vart :) Snygga ljus hur har du gjort de ? kram

2011-12-11 @ 18:42:46
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika

naaw tack för de ida ;)

2011-12-12 @ 13:23:17
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ida Tolshagen

Tack. Man gör så här med ljusen.



Först måste du ha vita blockljus.

Sen tar du servetter som du tycker är fina och klipper ut motivet och tar bort de övriga "vita" lagrerna så servetten blir tunn.

så lägger du motivet på ljuset där du vill ha det och så tar du bakplåtspapper över,runt ljuset.

Så värmer du över detta med din hårfön.

Det tar en stund men sedan har servetten smält in i ljuset.Det blir väldigt varmt så håll i bakplåtspappret om det går runt.



Fiffigt va? Hoppas att du lyckas. kram

2011-12-12 @ 13:26:37
URL: http://oxov.blogg.se/
Postat av: Ullrika

vad smart de får jag ta o pröva nån gång. kram

2011-12-12 @ 13:29:38
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0