Ja så är det.

I torsdag så va vi på min farfars begravning. Det va så fint. Eddie fick stanna hemma hos Sara och leka med Oliver det hade gått jätte bra, så tack ännu en gång för hjälpen. Men Cajsa som blev 2 veckor fick hänga med.



De här fina kläderna hade hon på sig..



Och jag hade på mig det här och en svart kofta över. (Magen nästan borta). Har 2 kg kvar nu till vikten jag hade när jag blev gravid med Cajsa men sen så har jag ju fortfarande 10 kg till som jag inte hann bli av med innan Eddie.

I fredags så hängde jag och barnen med min mamma och pappa till deras stuga i Karlskrona.
Andreas har jobbat natt hela helgen så vi skulle ju ändå inte träffa han så mycket.
Men först kl 11,30 så hade Cajsa en tid på bvc. Bvc tjejen vi har heter också Cajsa. (Lite roligt).
Nu väger våran Cajsa 4120gram och 53,5cm lång det händer mycket på 2 veckor. Allt såg ut och verkade bra så det är ju skönt. Men hon tyckte att hon var väldigt framåt och pigg kunde redan fokusera och titta efter saker (ska inte en 2 veckor ganmal bebis kunna). Och så lyfter hon ju på huvudet med, gjorde hon redan inne på BB.  Hon kanske blir en lite vilde som Eddie med. Aja kl 13,30 va vi packade i bilen och på väg till Karlsrona va framme runt 16,30 . Mamma gjorde en jätte god kräftsoppa. Och så myste vi framför brasa och tv hela kvällen.



Mamma/mormor myste med Cajsa och hundar.

På lördagen så åkte vi in till stan jag mamma och barnen. Pappa stannade och hade hand om hundarna hela 8 st hade vi med oss. Nemo, Gucci + 4valpar, Chanel och Kenzo.

Till mig så shoppade jag ett par byxor och en tröja. Mamma köpte tights och en jätte söt kofta till Cajsa. Eddie fick bollar och leksaksdjur på vägen hem i söndags.



Eddie och Cajsa ligger och sover exakt likadant ivagnen när vi gick på stan.



De här kläderna fick Cajsa.

När vi var tillbaka i stugan så lagade mamma mat. Lax och potatismos. Jätte gott och så gick vi en promenad
Sen var det mys hela kvällen.
På söndagen så vaknade Eddie 05,50 kl 08,00 väckte vi mamma och pappa och då va frukosten framdukad. vi va hemma i Tenhult igen runt kl 16,00 tiden. Vi hängde med mamma och pappa hem Tobias hade varit där och gjort pizza till oss så det va ju trevligt.  Sen åkte vi hem badade både barnen och duschade själv. Kl 22,00 så började Andreas att jobba igen så jag gick och la mig  fick sova till 01,00 då det var matdax för Cajsa igen och så åt hon kl 04,00 och kl 06,00 och då vaknade Eddie men vi låg och drog oss så kl hann nästan bli 07,00 och då åt vi frukost ihop med Andreas innan han gick och la sig.

Nu lite bilder från senaste tiden..



Min familj!



Vi har satt upp hyllor i köket så Eddie har en egen liten köks hörna att leka vid.



En till bild.



En glad kille äter kvällsmat.



Jag och Eddie har bakat och som vanligt ska han slicka ur skålen.



Utslagen tjej..



Jag och tandlösa ungen..

nej nu får det vara bra för idag.. puss hej!

Kommentarer
Postat av: Ullrika

fina bilder! bra de vart i köket :)

2011-10-31 @ 20:26:19
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0