Julafton, juldagen och annandag!

 I lördags så åkte vi till Finnerödja hem till Andreas föräldrar och barnens farmor och farfar.
Vi va framme runt 3 tiden och då kom de också hem samtidigt de hade Caroline, Robin och Kristoffer med sig hem.
Lördagen flöt på i lugnt tempo de sista julklapparna slogs in och Eddie följde sin farfar vart han än gick.
Söndagen så gick vi en promenad upp till affären.
 
 
Någon vagn hade vi inte med oss fick inte plats i bilen bland alla julklappar, men tur att det finns en gammal skruttig men bra vagn där. Eddie fick åka pulka. Jag sov middag med Cajsa 13-15 nästan varje dag. Skönt!! Barnen har varit så snälla och sovit till kl 08.00 varje dag.
På kvällen så klädde vi granen och Lillemor hon stog vid spisen hela dagen lång.
 
 
Och så kom Julafton. Mattias, Ullrika och barnen kom runt 10.30 ca vi åt mat kl 12 . Sen så slappar vi till kl 15.00 då Kalle började (inte för att jag tittade på det..)runt 16.20 så kom äntligen tomten!! Som barnen hade längtat.
 
 
Sedan öppnade vi paket fram till kl 20.00 tog allt sin lilla tid..
Mattias med familj åkte hem då, han va så förkyld.
Jag tog med mig mina trötta och lyckliga barn i sängen kl 21.00
Det blev en bra julafton .
 
Jag fick en massa rosa/röda bakgrejer, tygsaxar,tråd och flera fina vita ramar tack så mycket allihopa!!
Barnen fick jätte mycket fina och roliga leksaker men orkar inte ta kort på allt nu när vi har bärt in de i lekrummet här hemma.
Igår så va vi ute så baren fick åka lite pulka och lasse fick skotta det hade kommit mycket snö iunder natten så det var bara till att ta fram traktorn.
 
 
Hej mitt vinterland..
 
Idag så åkte vi hem efter frukosten och bilen va packad!! Borta bra men hemma bästa!!!!
 
Måste berätta att Eddie va så duktig och gav tomten sina tuttar/nappar i ett paket som han själv slog in!
 
Så  nu har han sovit 2 nätter utan tutte och det har gått jätte bra!
 
Bjuder på en bid på mig med!
 
 
ha hah
Ni får nu ha en bra fortsättning så ses/höres vi!!
 
P&K

Kommentarer
Postat av: Ullrika Tolshagen

Tack själv för allt :) lånar en bild på tomten ;)

Svar: helt okej! Den blev bra den bilden!
Oxov

2012-12-26 @ 15:59:00
Postat av: Ullrika Tolshagen

ja de vart den vi tar gärna alla bilder från jul sen =)

Svar: Det får vi väl fixa nästa gång v i kommer upp då!
Oxov

2012-12-27 @ 11:22:47
Postat av: Carro

vi vill också ha bilderna sen =))

Svar: kan ni komma den 26:e? så kan vi för över bilderna då?
Oxov

2012-12-27 @ 20:19:28
Postat av: Ullrika Tolshagen

låter bra :)

2012-12-28 @ 09:03:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0