2:a Januari

Välkommen 2012!!

Jag har inte bloggat på en vecka för vi har varit iväg.
Tänkte skriva lite om veckan som varit.

Onsdag.
Kl 11,00 åkte vi hemifrån till Finnerödja och barnens farmor och farfar.
När vi kom fram så fick vi mat en jätte god köttgryta.
Sen var vi ute och tittade på djuren åkte upp till affären en sväng,
Andreas bror med familj kom en sväng så Eddie fick busa av sig lite med sin kusin Ronja.
Kl 21,00 hämtade jag svärmor på jobbet. Sen hem och sova.

Torsdag.
Kl 11,00 lämnade vi Eddie hos Ronja och så åkte vi till Marieberg.
Köpte en klänning som jag ska ha på dopet.
På vägen hem så hämtade vi upp Lillemor på jobbet strax efter kl 16,00 hämtade vi Eddie han och Ronja hade busat och lekt hela dagen och det hade gått jätte bra. Tack för hjälpen Mattias och Ullrika.
Sen sov Eddie 17-20 helt slut var han. Så kl 23,30 kom vi alla i säng till slut.

Fredag.
Jätte kallt va det 9- nästan hela dagen.
Kl 16,00 hämtade vi kristoffer i Laxå.
Vi hade "lill" julafton med hela Andreas familj vi åt skinka, potatisgratäng. Och till efterrätt blev det kladdkaka som jag bakat på dagen. Vi och barnen fick en jätte massa fina saker! Tack så mycket allahopa!!

Lördag och Nyårsafton.
Kl 16,00 kom Mattias, ullrika med sina barn vi åt fläskfile,potatis och sås.
Till efterrätt blev det vit choklad mousse som jag gjort.
Barnen lekte och vi vuxna pratade framför tv. Kl 20,00 åkte andreas bror med familj hem och kl 22,00 fick jag våra barn i säng. men blev själv så himmlans trött så på tolvslaget låg jag och sov. Andreas la sig 00,30.
Det var nog den tröttaste, segaste,nyktraste nyårsafton jag haft!!!

Söndag och nyårsdagen.
Kl 09,00 gick vi upp och kl 13,00 var vi på väg hem igen.
Vi hämtade hem mat från Mc Donalds plockade upp alla julklappar och tvättade all tvätt.
Igår så härjade det inbrottstjuvar i Tenhult.
De hade varit inne i min brors hus. Men de hade blivit skrämda av hans larm.
Så tur att vi har det och att vi hade kommit hem igår.

Måndag idag.
Gick vi upp kl 08,30 kl 13,00 va jag och pratade med prästen om dopet vi ska ha för Cajsa på Lördag.
Nu jobbar Andreas 14-22 så vet inte vad jag och barnen ska hitta på..




Eddie åker traktor med sin farfar.



Getterna är ute och går.
De äter knäckebröd, Eddie med!!



Cajsa myser hos sin farmor.

Eddie och Ronja busar.



Va har ni gjort nu??



Tomten kom.



Mer paket..



Mannen med mat.



Nyårsafton.



Efterrätten!!



Lite kläder som barnen fick.



2 st fina ljuslyktor som jag fick..



Andreas med alla bvarnen.. Eddie ville dock inte sitta still..

Ja det va denna vecka det..
puss hej

Kommentarer
Postat av: Ullrika

varsågod de var bara kul :) fina bilder =)

2012-01-02 @ 18:30:04
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0