Cajsa 3 månader..

Ja i fredags så blev Cajsa 3 månader redan. I går så var vi på bvc hon fick sin spruta blev jätte ledsen men det gick fort över och vi märkte inget på/med henne så det va skönt.
Hon vägde 6700gram och var 60 cm lång. Eddie vägde nästan 6700gram när han var 6 månader så lite skillnad är det allt på de.. Men det är ju bra att det här är en rejäl tjej!!

Idag så har jag varit hos tandläkaren och blev 500 kr fattigare..
Hade inga hål men början till en del.. Men det har jag fått höra hela mitt liv. Har "alltid" haft dåliga tänder.. Emalj eller vad det kallas..

Idag så sparng jag 3 km på 19 min..
Andreas är iväg och tränar innebandy.
Igår så började jag med 5 min metoden när det gäller Eddie, eller somna själv metoden som det heter lite fint..
Nu ska han lära sig att somna själv i sin egna säng..
Igår tog det 40 min innan han somnade och kl 06,40 kom han in till oss och la sig imellan oss och sov sen till 09,10...
Men kl hann bli 22.00 innan han somnade.
Hoppas att han somnar lite tidigare idag. Jag tänkte att jag skulle gå upp med han om en timme så får vi se hur det går. Nu ligger han i soffan och dricker välling och tittar på Pippi.. Cajsa somnade i sin vagn..

puss hej..

Kommentarer
Postat av: Ullrika

pröva o ha lite musik han kan lyssna på de funkar med Ronja hon somnar oftast till Karlsson. även när hon vaknar mitt i natten hon vill bara att man ska hjälpa henne med vällingen..

2012-01-18 @ 20:19:19
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika

Svar: Vi hade tänkt sluta så tidigt med Ronja med men vi lyssnade på hon på bvc. Hon sa att de är bra att dom ammar längre om de funkar (vi lyssna på henne var ju första barnet så vi visste ju inte vad som var bäst)o se hur de gick med Ronja vi fick henne inte o sluta sen o vill inte amma Wilma till hon är lika gammal som Ronja var därför vi ska försöka i tid denna gången..



Du sluta väl amma Eddie när han var runt 6 månader ? böt du ut amningen mot välling eller hur gjorde du ?

2012-01-20 @ 15:14:08
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0