Finnerödja

Oj nu var det länge sedan jag bloggade. Skrev ju ett inlägg igår från mobilen opch det funkade ju men vet inte hur man lägger till flera bilder och får text till.. Någon som vet?

Nu har jag och Cajsa varit på babymassage 2 ggr och det är kul och mysigt.
Cajsa har även fått smaka på lite olika mat varje dag men det är inte så poppis utan mjölk är bäst.

På måndag så ska Eddie skolas in hos dagmamman Susanne han ska gå 3 dagar i veckan tis-tor 9-14 så det blir nog bra och skoj för han. Det är inskolning varje dag i 2 veckor innan han ska börja och gå själv.

Nu är vi hos barnens farmor och farfar i Finnerödja vi åkte kl halv nio i morse och var framme strax efter kl tolv efter ett stop i Hjo. Eddie har varit ute och lekt i solen med sin farfar hela eftermiddagen och så har vi gått en promenad. Nu sitter vi och kvällsmyser lite.

Imorgon kommer barnens kusin Ronja hit och leker lite när hennes föräldrar ska till stan och shoppa. Sen ska vi hem till de på kvällen och titta på melodifestivalen och mysa.

På söndag så ska vi på loppis en sväng och sen hem till Andreas syster caroline på lite fika (hon har fyllt år). Innan det är dax för hemfärd igen..

Iveckan som varit så har vi bara varit hemma och myst Eddie hade lite feber från och till i måndags och så har han varit hostig och hes hela veckan. så lika bra att stanna hemma och bli frisk.

I söndags så fick vi ett ryck och började att göra om hemma. Datorrum ska bli lekrum, gästrum i källaren ska bli datorrum, syrum ska bli Cajsas rum och syrummet flyttar vi ner till köket och kökssoffan.

Så nu är lekrummet klart jag målade och tapetiserade det i söndags så nu är alla leksaker på plats det som fattas är ett litet bord och lite saker på väggarna. andreas är nästan klar med datorrummet. Cajsas blivande rum är tömt och tapeter är köpta rosa Hello Kitty tapeter ska hon få. Så hoppas jag får tiden att göra klart det nu iveckan har köpt himmelsäng och rosa fina sängkläder kommer att bli ett riktigt tjejrum.

Ska sälja min provdocka får inte plats med den någonstans. Någon som är intresserad? Hade tänkt mig 500 kr för den har sett att de går för nästan 900kr på Tradera. Syr ju inte så ofta nuförtiden så mina maskiner mönster och trådar får plats i kökssoffan och ska jag pyssla någon dag så är det ju bara att plocka fram allt på köksbordet så det blir nog allt bra!!

Lägger upp lite bilder efter helgen när vi är hemma igen  så håll till goda!!

Puss hej.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0