Fredag igen!!

Ja då har ytterligare en vecka passerat..
 
Igår så kom den första snön. Så mysigt vill börja julpynta NU! Vi va ute när det plötsligt blåste upp till storm sen så började det att hagla så det blev helt vitt och efter det så kom snön. Nu är det helt vitt ute och 4 minus grader. Och de som har lovat fint väder till helgen.. Men solen kanske kommer att skina så all snön smälter?! Vi fick iallafall lite julstämmning och åt pepparkakor och drack lite glögg till. Mysigt!
 
Idag ska Eddie få gå en extra dag hos Susanne de ska ta kort. Grupp kort och poträtt bild! Eddie bara älskar sin kompis Evelyn som han leker med hos Susanne så nu blir de nog glada att få leka en extra dag.
 
Ska in till A6 en sväng sen med och leta efter en vinter jacka till mig och Eddie.
Det kanske blir en köttbulle lunch på IKEA!
 
Nu är det dax för Andreas att jobba natthelg. Så tråkigt.. Va ska jag och barnen hitta på då?
Jo imorgon så ska vi till mamma en sväng och hälsa på sen så vaknar han ju någon gång under dagen.
Kanske skulle ta och passa på att baka bullar för nu är den sista påsen upplockad ur frysen.
 
På söndag när Andreas har vaknat så ska jag iallfall iväg och träna bodycombat!!
Nästa vecka blir det inte så mycket träning.. På tisdag så kommer mina svärföräldrar hit och hämtar Andreas och Eddie så ska de åka med de hem och stanna hela  nästa vecka. Jag kommer nog / kanske att åka upp till helgen och ta med mina killar hem. Men vet inte om jag ska åka fredag eller lördag beror lite på hur det blir med vädret med. Lite tråkigt att svärmor jobbar hela lördagen med. Har inte planerat så mycket vad jag och Cajsa ska hitta på här hemma själva.. Men på Onsdag ska vi hem till Catharina och fika och på torsdag blir det lite mamma/barn gympa.
 
Måste ta tag  idet här med Cajsas välling/natt drickande...
Kanske skulle passa på att göra det när vi är ensamma hemma och så får jag passa på att sova på dagen när hon sover middag (käns som det kan bli jobbiga nätter).... Som det är nu så dricker hon en flaska välling var 3:e timme på natten.. inatt så somnade hon kl 20.00 vaknade kl 22, 00, 03 sen upp kl 06... och nu när hon sover  i sitt rum så får jag springa fram och tillbaka flera gånger varje natt.. Inte konsrtigt att man är trött och helt slut på dagarna.. P&K
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullrika Tolshagen

Jobbigt när man inte får sova =/ hoppas de går bra med Cajsa nu i veckan då :)

Svar: ja det är så himmlans jobbigt.. Hur går det för dig. Du skrev mycket förr att Ronja krånglade så på nätterna men det är bra nu va? hur sover Wilma? Äter hon på nätterna som Ronja gjorde?
Oxov

2012-10-26 @ 14:59:11
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika Tolshagen

Ja de är de speciellt när man inte kan turas om.

Just nu i några nätter har Ronja vaknat några gånger vill man ska sätta på musik hon vaknar mest för att hon är täppt i näsan. Men när hon inte är snorig så sover hon oftast hela nätterna utan att vakna..

Samma sak med Wilma nu när hon är sjuk sover hon inte så bra, men i vanliga fall vaknar hon till några gånger men eftersom jag har spjälsängen bredvid min sida av sängen räcker det om jag lägger min arm om henne så hon känner att jag är där då somnar hon om på en gång. Hon får en flaska o somna till sen dricker hon bara en flaska under hela natten så tycker inte de är så farligt.. Sen beror de på om hon ätit dåligt på dan då kan de gå åt nån mer flaska men oftast en :)

Svar: Ja det är ju smidigt att ha de i spjälsängen jämte men de ska vara tillräckligt trygga i sig själv runt 1 år så de ska kunna sova i eget rum. Jag sover bättre när Cajsa sover i sitt rum annars känns det som man väcker henne när vi går och lägger oss. Men Eddie sov inne hos oss tills han blev 2 år så det är ju så olika. Eddie sover oftast hela nätter i sin säng i sitt rum och vaknar han ibland på nätterna så får han sova imellan oss tills det är dax att gå upp!! Men Cajsa har varit mycket smidigare med läggningen så det är skönt. Kram
Oxov

2012-10-27 @ 21:48:49
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika Tolshagen

Jo de är sant, men så länge hon vaknar så ofta så känns de bättre o ha den brevid så jag slipper springa fram o tillbaka o få ännu mindre sömn. O när hon oftast somnar om fort bara jag nynnar eller lägger handen så hon känner att jag är där känns de bättre att hon sover i samma rum ett tag till. Eftersom hon o Ronja ska dela rum med så är de ju bättra om hon sover bättre innan hon flyttar in dit så hon inte stör Ronjas sömn..

Aha ja men de är ju skönt att de går så bra. Vi är väldigt noga med att Ronja måste ligga kvar i sin säng o försöka somna om för får hon ligga i våran säng kommer hon vilja göra de igen i igen o hon är en bestämd dam. Men de funkar rätt bra vaknar hon mitt i natten vill hon vi sätter på ljudbok o hon somnar om :)

Hur går det med cajsas välling vid läggning o på natten då ? :) kram

Svar: Ja det är jobbigt att springa framochtillbaka. Bara man gör det bra för sig. Cajsa har krånglat över en månad nu med sitt vällingdrickande på nätterna.. Hon somnar om så fort hon får flaskan och sova hela nätterna i sin säng... men inatt så gav jag mig fan på att hon ingen skulle få så hon skrek över 1 timme innan hon somnade om och vaknade imorse pigg o ch glad. För köra så ett par nätter nu och hoppas att hon inte vill ha välling längre..
Oxov

2012-10-28 @ 13:23:18
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika Tolshagen

ok hoppas de funkar för er :)

2012-10-29 @ 10:15:14
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0