Hemma igen!!

Nu är jag hemma igen! Trött och fattigare. Hade en budget på 5000kr och hela kalaset slutade på 5350kr så den höll inte riktigt, men va gör det?!
Kl 10.00 igår så möttes vi upp i Smålandstenar och tog en fika ihop. Kl 11.30 gick vi in på Ge-Kås.
Jag började på barnavdelningen och handlade en hel del till barnen i klädväg.
 
 
Eddies hög! En vinteroverall, tröja, byxa ,kalsonger, strumpor, vantar, halsduk, shorts, pyjamas och en gosig fleece.
 
 
Cajsas hög! En likadan gosig fleece som Eddie fick, byxor, leggings, strumpbyxor, body, tunikor, vantar, strumpor, nattlinne, bäddsett.mm
 
Kl 14.00 bestämde vi oss för att det va matdax då åkte vi 2 våningar upp och käkade ihop!
 
 
Petra och Fia va hungriga!
 
 
Mina söta kusiner, systrarna Lizette och Maria.
 
 
Jag och Sara.
 
Sen fortsatte shoppandet. Köpte kalsonger, T-shirt och parfym till Andreas.
Själv fick jag inte så mycket i klädväg det blev 11 par strumpor, 5 trosor 1 sportbh och 1 bikini!
 
Köpte leksaker till Eddie och Cajsa så nu är deras julkappar och födelsedagspresenter klara!
Kl 16.00 gick jag till kassan och betalade 4400kr blev det. Kl 17.00 hade vi installerat oss i stugorna.
 
 
Här sov jag och Sara.
 
Kl 18.00 började vi att bli hungriga igen så vi tog och delade på pizza. Och så gick vi in på Ge-kås igen.
Denna gång gick det på 200kr,( köpte en tröja till mamma.)
Strax efter kl 20.00 va vi tillbaka på campingen vi satt ute och drack några öl somnade runt 22.30.
sov riktigt dålig och vaknade kl 06.30 typiskt när man kunde ha fått sova ut.
Idag kl 10.00 va vi inne på Ge-Kås igen och åt frukost i fikate blev en latte och köttbullemacka.
Handlade lite till och det gick på 715kr. kl 11.30 åkte vi hem pengarna va slut och vi hade fått nog.
va hemma 13.30,
Ja detta va min Ullaredsresa, har varit super kul och mysigt. kanske blir en årlig tradition? Eller va säger ni tjejer??
 
P&K
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ullrika Tolshagen

du hitta mycket fint till barnen :) den rosa med lapan på är de nattlinnet ? i så fall är de samma vi köpte till Wilma ;) de dåliga med den var att spökena försvinner i tvätten =/

Svar: Ja det är nattlinnet! Såg att Wilma hade den på något kort. ja det är lite dumt i Ullared man vet aldrig va det är för kvalite..
Oxov

2012-09-02 @ 20:46:41
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika Tolshagen

Jaa hehe, ja men de är ju billigt så man ska väl inte klaga ;)

Svar: nej det är väl så. men tyckte att de har smyghöjt väldigt mycket iallafall på dam avdelningen köpte inget till mig själv där..
Oxov

2012-09-03 @ 13:32:20
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/
Postat av: Ullrika Tolshagen

Jo de kan jag tänka mig, tyckte de var ungefär samma pris där som på på dom vanliga ställena, är väl bara vissa saker dom var billigt. Lite synd..

Svar: ja de har ju blivit såå kända nu så de kan smyghöja priserna. Folk kommer ju dit ändå!!
Oxov

2012-09-03 @ 16:33:12
URL: http://mammashjartegull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0