som jag trodde...

så får Eddie inte gå kvar hos sin dagmamma...
Hans plats är uppsagd och han får gå kvar månadern ut.
Han får inte gå kvar för att jag och Andreas aldrig jobbar samtidigt så det finns alltid någon föräldrer hemma.
Men vi har fått lämna han innan och det va för att jag va mamma ledig. Och så får man ju lämna bort sina barn när man är hemma och arbetslös. Reglerna är konstiga... men han står på kö till att börja hos sin dagmamma igen 1:a Augusti för då får de gå 15 timmar gratis i veckan. Reglerna är sådana att det  från 1: a augusti det året  barnen fyller 3 år som de får gå 15 timmar gratis i veckan.. Så nu ska Eddie få vara hemma i 6 månader innan han får börja igen. .Konstigt det kommer att bli för han/oss att alltid ha han hemma igen. Men aja då sparar vi de 806kr i månadern som det kostar oss att ha han hos Susanne.
 
P&K

Kommentarer
Postat av: Ullrika Tolshagen

Ok jo men då förstår jag varför han inte får vara kvar, men förstår inte varför han får gå bara för de är gratis ni är ju ändå hemma men de är ju bra för er :) Ja då sparar ni in lite pengar på de ;)

Svar: Ja konstiga regler då går efter kalender år och i Agusti tycker kommunen att barnen har behov av att komma ut oc h leka lite. så då bjuder de på avgiften..
Oxov

2013-01-08 @ 15:24:59
Postat av: Ullrika Tolshagen

ok ja Ronja går oxå gratis :)

2013-01-09 @ 15:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0