3:e februari

Nu har jag jobbat mina sista timmar på Konsum. Helgen gick fort, det kändes lite konstigt att stänga och gå hem igår och att det kanske var sista kvällen som jag gjorde det. I april är det 13 år sedan jag började att jobba på Konsum så det har ju varit en del av mitt liv ganska länge.
Men nu har jag ett nytt liv med små barn. Det ska bli väldigt skönt att slippa jobba på kvällar och helger och att få vara ledig alla röda dagar.
Börjar min första vecka med en ganska lugn start.
Idag ska jag till Ylva min nya chef och skriva anställningsbevis och prata lite.
Imorgon ska jag vara med på Bergatrollet och så är det personalmöte på kvällen.( En kväll i månadern så är det personal möte. Så kvällar slipper jag inte helt.)
På onsdag ska jag hem till en dagmamma i Ödestuge och hälsa på och på torsdag ska jag hem till en annan dagmamma i Huskvarna. för att se hur de lägger upp dagarna.
Fredagen håller vi öppen än så länge. Kanske ska träffa Ylva igen då.
Så blir nog en bra vecka detta.
Jag vet att det är 3 barn som tackat ja till en plats hos mig. 1 pojke som börjar nästa vecka och veckan efter det så börjar det 2 tjejer som är syskon. Sen så  blir det nog 1 eller 2 barn till från mamma när hon slutar.
Det ska bli kul och spännande att prova på ett nytt yrke.
 
 
Jag skrev förra veckan att det inte blir någon resa till Spanien i maj men nu har jag pratat med en kompis som heter Frida och hon vill gärna följa med mig. Så på fredag när hon får sitt nya pass bokar vi resan. Ska bli så himmla skoj. Alltid roligt att ha något att se framemot. känner mig glad!!
 
P&K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0