Nyårsdagen

Hoppas att alla mina fina läsare firade in det nya året ordentligt igår!
Jag höll igång hela dagen igår. Efter frukosten så gjorde jag sallad till middagen sedan så gjorde jag en cheesecake med hallon kessella och mörk choklad. Jag smälte vit choklad och spacklade toppen med det. Den blev inte så söt som jag hade hoppas på men den gick att äta.
Sedan så satte jag igång med att vika vätten, dammsuga, skura, duka, städa både inne och ute.
Kl 17.00 så satte jag igång med maten ris ,sås och fläskfile i ugn.
Kl 18.00 kom de föörsta gästerna Niklas, Petra med Fillippa och Felicia.
Lite senare så kom mamma, pappa med Linus och Linda.
Petra hade med sig en förrätt toast skagen.
Så det blev 3 rätters alla tyckte att det var super gott så bra betyg!!
Sedan så spelade vi bingolotto 20-22. Linus och Linda åkte in till stan på fest.
Barnen busade och var högljuda helakvällen.
Men kl 23.30 gav Eddie upp och somnade och Cajsa 23.55. Så båda 2 låg nerbäddade i sina sängar vid tolvslaget.
 
Då gick vi andra ut och skålade och tittade på fyrverkeriet och skickade iväg några ljuslyktor.
Efter det så åkte gästerna hem.
Vi plockade och städade lite här hemma innan vi kom i säng runt 01.00 snåret.
Det blev en toppen nyårsafton!!
Cajsa kom in till mig och väckte mig kl 08.20 så lite sovmorgon fick man allt men känner på mig att man kommer vara lite trötter idag..
 
 
Ja ett nytt år är här och nya utmaningar väntar!!

P&K
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0