Vi har blivit med hus!!

Ja vi har ju visserligen varit husägere i 11 år i September men nu har vi hittat vårt drömhus. Det ligger i Nya Hjälmseryd imellan Vrigstad och Lammhult. Ca 7 mil ifrån Tenhult där vi bor nu. Så det blir en bit att flytta allt. Och shit va grejer man har när man går runt och tittar i huset... Huset vi har köpt är Prästgården Stort gult trähus. 303kvm boyta men totalt 426kvm så stort är det!! 12 rum och kök. Med rum i fil och stavparket. Huset känns stort, ljust och fräscht så vi känner inget akut behov av att renovera det. Men vi ska måla taken ,lister och väggar i barnens rum till att börja med så det blir fint och mysigt och så ska Andreas lägga golv i de rummen för att det är plastmatta nu. Jag har även tänkt budgetrenovera köket. Ta bort listerna på luckorna och måla de vita och byta knoppar. Det är det vi har tänkt göra till att börja med.
 
Jag fick en fråga om det var mer barn på G? Nej det är det inte..
 
Hur blir det med jobb då?
Jag har varit på intejuv på ett företag i Rörvik och väntar på svar därifrån. Hoppas jag får jobbet för då är allting löst. Då tar vi över huset redan 1:a augusti. annars blir det 1:a september. Och då blir det till att leta jobb.
Jag kunde inte jobba som dagmamma där då efterfrågan inte finns. Synd för huset hade varit perfekt för det..
 
Jag har ställt Eddie och Cajsa i kö på dagiset som finns i Hjälmseryd så hoppas att de får en plats där.
 
Vårt hus kommer att komma ut på Hemnet om 2-3 veckor , sen så hoppas vi på en bra budgivning på det!
 
Vi har hittat vårt dröm hus, ett stort hus på landet!!
 
 
Vi framför vårt hus.
 
 
Baksidan på huset med inglasad altan. Huset har även 2 st balkonger.
 
P&K
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0